Apa Nama Kuih Raya Ni?

Uish sedap betul kuih raya ni, tak boleh stop mengunyah ni, tapi apa namanya?.

Sebelum bulan puasa ni ramailah yang akan bagi tester untuk kuih-kuih raya yang bakal dijual nanti kan. Tak ingat kiri kanan dah kita pun order. Kadang-kadang sebelum raya dah licin kita kerjakan, kawal sikit nafsu tu di bulan puasa ni jugak ya. Tapi sebenarnya berapa ramai dari kita yang tahu nama kuih raya ‘oldies’ dan klasik yang selalu kita nampak dalam balang hampir setiap tahun tu? Ke balik kampung main bedal je se,mua. Ha, mari kita uji pengetahuan mengenai kuih raya pula kali ini, nyatakan nama kuih dan biskut berdasarkan gambar yang diberikan. Jom!

Question #1:

malay cookies for eid

Question #2:

malay traditional sweet cookies

Question #3:

kuiz kenali kuih raya

Question #4:

quiz on malay traditional biscuits

Question #5:

kuiz mengenai biskut raya

Question #6:

kuiz apa nama kuih raya ni

Question #7:

coconut cookies of Eid

Question #8:

kuiz kuih raya Malaysia

Question #9:

biskut raya moden malaysia

Question #10:

raya cookies quiz

Question #11:

Kuih Semperit Untuk Hari Raya

Question #12:

malay traditional delicacies

Question #13:

kuih raya melayu

Question #14:

kuiz meneka biskut raya

Question #15:

kuih hari raya