Apa Nama Kuih Raya Ni?

Uish sedap betul kuih raya ni, tak boleh stop mengunyah ni, tapi apa namanya?.

Sebelum bulan puasa ni ramailah yang akan bagi tester untuk kuih-kuih raya yang bakal dijual nanti kan. Tak ingat kiri kanan dah kita pun order. Kadang-kadang sebelum raya dah licin kita kerjakan, kawal sikit nafsu tu di bulan puasa ni jugak ya. Tapi sebenarnya berapa ramai dari kita yang tahu nama kuih raya ‘oldies’ dan klasik yang selalu kita nampak dalam balang hampir setiap tahun tu? Ke balik kampung main bedal je se,mua. Ha, mari kita uji pengetahuan mengenai kuih raya pula kali ini, nyatakan nama kuih dan biskut berdasarkan gambar yang diberikan. Jom!

Results

Kuih Raya Master!

Tahu Bedal Je Ni!

#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10

#11

#12

#13

#14

#15

Finish